چگونه وارد شتابدهنده ها شویم؟

بارها در استارتاپ ها و کسب و کارهای نوپا اسم شتابدهنده هارا شنیده ایم ، در واقع شتابدهنده ها همانطور که از نامشان پیداست در ابتدای عمر کسب و کارها و استارتاپ ها وارد عمل میشوند و به روند رشد آن ها سرعت میبخشند .

این شرکت ها کمک میکنند تا استارتاپ ها mvp(حداقل محصول پذیرفتنی ) خودشان را طراحی کرده و به بازار ارائه دهند و همچنین به توسعه ی بازار آنها کمک می کنند.

از جمله شتابدهنده های ایران میتوان به نوین تک، جهش، تریگ آپ، دیهیم و فردوسی اشاره کرد.

برنامه هایی که شتابدهنده ها عرضه میکنند معمولا دارای بازه زمانی محدودی است و در این مدت به استاراتاپ ها در فراهم کردن امکاناتی مانند فضای کسب و کار، خدماتی مانند تعیین هویت مشتریان هدف، تامین منابع نظیر سرمایه و نیروی کار موردنیازشان  کمک های فراوانی میکنند .

شتابدهنده ها در قبال سرمایه گذاری و امکاناتی که ارائه میدهند بخشی از سهام آتی آن استارتاپ را ازآن خودشان میکنند.

تصویراستارت یک استارتاپ است که در گوشه سمت راست تصویر عبارت " آپلا مرجع خدمات حقوقی نوشته شده است "
startup accelerator

اگرشما استارتاپ هستید و نیازمند به یک حامی قوی برای رشد و پیشرفت استارتاپ خود دارید با ما همراه باشید 🙂

در ادامه ی این مقاله روند ورود هر استارتاپ به شتاب دهنده  را بازگو خواهیم کرد :

  • ثبت اطلاعات استارتاپ‌‌

وارد سایت شتابدهنده ی مورد نظرتان شوید و در فرم اطلاعات استارتاپ، اطلاعات خودتان را وارد کنید.

  • ارزیابی استارتاپ و اعلام نتیجه

در این مرحله تیم ارزیابی با مطالعه ی فرم شما صلاحیت یا عدم صلاحیت شما برای ورود را تشخیص میدهند و در صورت پذیرش در این مرحله شما را به مصاحبه ی حضوری دعوت میکنند

  • اعلام نتیجه جلسه مصاحبه

باتوجه به جلسه ی مصاحبه ی حضوری شما تیم ارزیابی با بررسی جوانب مختلف نظر نهایی را ثبت و به شرکت اعلام میکنند

  • اعلام نتیجه ی نهایی

در این مرحله شتابدهنده نتیجه ی نهایی را به شما اعلام خواهد کرد ، در صورت پذیرفته نشدن نقات ضعف استارتاپ شمارا بازگو میکنند و شما با بر طرف کردن مشکلات میتوانید دوباره درخواست خودتان را ثبت کرده و مورد گزینش قرار بگیرید .

این ها مراحل کلی گزینش شتابدهنده هاست اما هر شتاب دهنده ای با توجه به انتظارات و خواسته هایش ممکن است در بین این مراحل گزینش های خاص خودش را نیز داشته باشد .

همینطور لازم به ذکر است که برخی از این شتاب دهنده ها ۲ مرحله برای گزینش دارند :

در مرحله ی اول که به آن پیش شتابدهی نیزگفته میشود، پس از انتخاب شدن استارتاپ  در طی یک دوره ی زمانی معمولا ۲ تا ۳ ماه این فرصت را دارند که در طی این مدت یک نمونه ی اولیه از ایده ی خودشان را آماده ی ارائه کنند .

اگر پس از گذشت این مدت کارخود را به درستی انجام دادند به مرحله ی بعد که در اختیار گذاشتن امکنات و خدماتی که در ابتدای مقاله ذکر شد میروند در غیر این صورت شتابدهنده با آن ها قطع همکاری میکند  .

 

باتوجه به اینکه برخی از استارتاپ ها در حوزه ی خواصی فعالیت میکنند و نیاز به فکوس و خدمات خاص حوزه ی خود را دارند ،شتابدهنده هایی با حوزه های فعالیتی خواص شکل گرفته اند مانند : شتابدهنده ی cognotech(حوزه ی علوم شناختی )،avagames(حوزه ی بازی سازی )، finnova (حوزه ی فینتک) که درصورت نیاز میتوانید به آن ها مراجعه کنید.

 

 

 

میدوارم این مطلب براتون مفید باشه  🙂

اگه تو مسائل حقوقی نیاز به کمک داشتی رو ما حساب کن

 

 

برای مطلع شدن از انتشار سایر مقالات، در خبرنامه عضو شوید :


دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت

سایدبار کشویی

درباره آپلا

درباره آپلا

آپلا اولین مرجع حقوقی مختص مسائل حقوقی کسب و کارهای نوپا و تجارت الکترونیک است. خدمات آپلا شامل تنظیم قرارداد، بررسی قرارداد، مشاوره حقوقی و امور دادرسی است. تیم ما از چند تن از دانشجویان حقوق دانشگاه تهران و منتور کسب و کارهای نوپا تشکیل شده است. همچنین، وکلای دادگستری حاذقی نیز آپلا را در مسیر هموارسازی مسائل حقوقی کسب و کارهای نوپا، همراهی می کنند.

شبکه‌های اجتماعی