مراحل پلمپ دفاتر تجاری

در این مقاله قصد داریم ۰ تا ۱۰۰ روند پلمپ دفاتر تجاری به صورت آنلاین را برای شما توضیح دهیم .

امروزه با اینترنتی شدن همه ی امور میتوانیم با وارد شدن به سامانه اداره ی ثبت شرکت ها مراحل پلمپ دفتر تجاری خود را طی کنید و اگر در این روند به مشکل خوردید میتوانید با مشاورین ما در ارتباط باشید .

تصویر چند دفتر تجاری است که در گوشه سمت راست تصویر عبارت " آپلا مرجع خدمات حقوقی نوشته شده است "
پلمپ دفاتر تجاری

اولین گام مراجعه به سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور قسمت پلمپ دفاتر تجاری است . در صورتی که متقاضی پلمپ دفاتر، شخص حقوقی ثبت شده در مرجع ثبت شرکت ها باشد باید از قسمت نوع شخص متقاضی بخش تعیین شده مربوط به شخص حقوقی را انتخاب کند.
در مرحله ی بعد تمام اطلاعات که شامل : تابعیت و شناسه ملی و شماره تلفن ثابت و کد پستی شخصیت حقوقی را در سامانه وارد کنید.

قسمت شروع سال مالی و شروع ماه مالی را نیز کامل کنید. منظور از شروع سال، ماه و روز مالی همان تاریخ هایی است که در اساسنامه شخصیت حقوقی که ثبت کرده اید ذکر شده. طبق اطلاعات وارد شده تاریخ پایان سال مالی توسط سامانه محاسبه می شود.

سپس در مرحله ی بعد باید به سراغ تکمیل “اطلاعات آدرس محل دریافت دفاتر پلمپ شده” رفته و ایم اطلاعات را تکمیل کنیم.
در صفحه ی بعدی باید اطلاعات شخص حقوقی را بررسی کنید و در صورت صحت اطلاعات، بر روی گزینه ی “تایید اطلاعات شخص حقوقی” کلیک نمایید. در صورت وجود مغایرت در اطلاعات، به واحد ثبتی مربوطه مراجعه کنید.

در مرحله ی بعد بر اساس اطلاعات وارد شده، به کاربران شماره پیگیری اختصاص داده می شود. سپس سمت تکمیل کننده اظهارنامه از فهرست را انتخاب کنید و اطلاعات مربوط به یکی از اعضاء هیأت مدیره را در سامانه ذکر کنید.

سپس اسامی بقیه اعضاء هیأت مدیره را به همراه اطلاعات مربوط به آن ها نظیر نام، نام خانوادگی، نام پدر، تاریخ تولد و … وارد کنید و در انتها با کلیک بر روی گزینه ی گام بعدی وارد مرحله ی بعد شوید.

در این مرحله از ثبت پلمپ دفاتر، اعضا هیأت مدیره و سمت آنها را مشخص کرده و مدت تصدی و تاریخ شروع همکاری آنها را در سیستم وارد کنید. سپس حدود حق امضاء اعضاء هیأت مدیره را مشخص بنمایید.

در صفحه ی بعدی فرمی با عنوان “دفتر مورد تقاضای شخص”باز میشود . در این مرحله، نوع دفتر های دریافت شده ،دفتر کل و روزنامه و.. همین طور تعداد برگ های دفتر و تعداد جلدهای دفتر را وارد کنید و اطلاعات وارد شده را ذخیره نمایید.
پس از طی مراحل ذکر شده، وارد صفحه ی تایید صحت اطلاعات خواهید شد. در این مرحله می بایست گزینه ی تایید اظهارنامه پلمپ و مدارک مورد نیاز را انتخاب کنید.

پس از تکمیل اطلاعات در سامانه و کلیک بر روی پذیرش نهایی، باید اصل اظهارنامه پلمپ دفاتر مهر و امضاء شده دریافتی از اینترنت را به همراه سایر مدارکی که در پایان مقاله ذکر خواهد شد ، به اداره ثبت ارسال کنید تا اداره پست مدارکتان را به آدرسی که در سامانه قید نموده اید ارسال کند.
پس از ارسال مدارک و دریافت کد پیگیری، بر روی گزینه ی پلمپ دفاتر کلیک نمایید.

شماره پیگیری و تاریخ تحویل مدارک به پست را در سامانه درج کنید و در انتها بر روی گزینه ی پذیرش نهایی، کلیک کنید.

بعد از ارسال مدارک، کارشناس حقوقی مدارک را بررسی می کند و پس از بررسی درصورتی که مدارک مورد تایید کارشناس قرار گرفته باشد پیگیری ادامه ی مراحل درخواست از طریق سامانه امکان پذیر است و اجازه ی پرداخت وجه دفاتر و پلمپ آن ها صادر می شود. در این صورت متقاضیان باید با ورود به سامانه وجه ذکرشده را به صورت اینترنتی پرداخت کنند.

 

مدارک مورد نیاز اخذ پلمپ دفاتر ( اشخاص حقیقی)

۱- کپی کارت ملی متقاضی
۲- کپی پروانه کسب و یا مجوز فعالیت کسبی

مدارک مورد نیاز جهت اخذ پلمپ دفاتر ( اشخاص حقوقی)

۱- کپی کارت ملی مدیر عامل و مهر شرکت
۲- کپی روزنامه تاسیس شرکت
۳- کپی آخرین تغییرات ثبتی شرکت در روزنامه رسمی
۴- وکالتنامه یا معرفی نامه در صورتی که وکیل یا نماینده برای پلمپ دفاتر معرفی شده باشد

 

 

 

میدوارم این مطلب براتون مفید باشه  🙂

اگه تو مسائل حقوقی نیاز به کمک داشتی رو ما حساب کن

 

برای مطلع شدن از انتشار سایر مقالات، در خبرنامه عضو شوید :


دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت

سایدبار کشویی

درباره آپلا

درباره آپلا

آپلا اولین مرجع حقوقی مختص مسائل حقوقی کسب و کارهای نوپا و تجارت الکترونیک است. خدمات آپلا شامل تنظیم قرارداد، بررسی قرارداد، مشاوره حقوقی و امور دادرسی است. تیم ما از چند تن از دانشجویان حقوق دانشگاه تهران و منتور کسب و کارهای نوپا تشکیل شده است. همچنین، وکلای دادگستری حاذقی نیز آپلا را در مسیر هموارسازی مسائل حقوقی کسب و کارهای نوپا، همراهی می کنند.

شبکه‌های اجتماعی