تاثیر شبکه های اجتماعی در کسب و کارها

امروزه شبکه های اجتماعی یکی از اصلی ترن راه های ارتباطی به شمار می‌روند و کسب ‌وکارهای می‌توانند با فعالیت در این شبکه ها از تاثیرات مثبت آنها در کسب و کارهایشان استفاده کنند.

استفاده ی درست از شبکه های اجتماعی میتواند به شما در ارتباط با مشتریان ، توسعه ی کسب و کار و کمک به افزایش و پایداری  مشتریانتان  کمک کند.

برای استفاده از حسنات شبکه های اجتماعی حتما باید از  یک استراتژی مناسب پیروی کنید و هدف گذاری کنید چرا که یک فعالیت ساده و بدون هیچ نظمی قطعا نه تنها به کسب و کارشما کمکی نخواهد کرد بلکه  ممکن است نام تجاری شما را هم خراب کند .

اگر در این حوزه موفق شوید میتوانید مشتریانتان را به سایت، اپلیکیشن وهر درگاهی که در آن محصول یا خدماتی را عرضه میکنید بکشانید . این حضور کاربران در سایت شما باعث افزایش خرید و رونق تجاری شما خواهد شد .

تصویر شبکه های اجتماعی که در گوشه سمت راست تصویر عبارت "آپلا مرجع خدمات حقوقی "نوشته شده است
social media

شبکه های اجتماعی که بیشتر کسب و کارها از آن استفاده میکنند :

اینستاگرام:

اینستاگرام درسال ۲۰۱۰ پا به عرصه گذاشته و در حال حاضر محبوب ترین شبکه ی اجتماعی بین کسب و کارهای ایرانی است که کاربران بسیار زیادی هم دارد ، پا گذاشتن به این شبکه ی اجتماعی بسیار تاثیرگذار در کسب و کار شما خواهد بود اما به دلیل رقبای زیاد با استراتژی های قوی باید به درستی قدم بردارید و از افراد متخصص کمک بگیرید.

توئیتر :

هدف  این شبکه ی اجتماعی بیشتر اطلاع‌ رسانی سریع است. حتی  در برخی موارد وب ‌سایت‌ های خبری و رسانه هاهم از توئیتر عقب می ‌مانند.کاربران  زیادی برای اطلاع از اخبار جدید از شبکه توئیتر استفاده می‌کنند. اطلاع ‌رسانی توئیتر بیشتر در حوزه های سیاسی و رویداد های مهم ورزشی بسیار داغ و به روز است .

فیس‌ بوک:

فیس بوک یکی از شبکه های اجتماعی قدیمی است که در کشور های دیگر طرفدار های بسیار زیادی دارد ،اما متاسفانه در ایران به دلیل فیلترینگ کاربران کم تری نسبت به سایر شبکه های اجتماعی دارد .

تلگرام :

تلگرام یکی از آسان ترین شبکه های اجتماعی است که کابرانی بسیار زیادی هم دارد ، امروزه جزو نرم افزارهای فیلتر شده قرار گرفته اما هنورهم  کاربران قابل توجهی دارد و میتوان با ایجاد کانال هایی برای کسب و کارتان از این شبکه ی اجتماعی استفاده کنید   .

پینترست :

تعدادی زیادی از کاربران این شبکه ی اجتماعی را بانوان تشکیل داده اند و هر کسب و کاری که با آنها سرو کار دارد مناسب فعالیت در این شبکه هستند . در پینترست کسب و کارهایی مانند تبلیغ مد، طراحی ، دکوراسیون و …. بسیار موفق هستند .

لینکدین:

این شبکه اجتماعی هم بسیار مناسب برای تبلیغ کسب و کارهاست و هدف طراحی آن هم اساسا برای همین موضوع بوده تا کسب و کارها را به دیگران معرفی کند .

شبکه های اجتماعی بسیار زیادی وجود دارد اما در این مقاله به تاثیرگذارترین آنها اشاره کردیم تا با یک شروع مناسب در هرکدام از این شبکه ها به رونق کسب و کارتان کمک کنید .

امیدوارم این مطلب براتون مفید باشه  

اگه تو مسائل حقوقی نیاز به کمک داشتی رو ما حساب کن

برای مطلع شدن از انتشار سایر مقالات، در خبرنامه عضو شوید :


دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت

سایدبار کشویی

درباره آپلا

درباره آپلا

آپلا اولین مرجع حقوقی مختص مسائل حقوقی کسب و کارهای نوپا و تجارت الکترونیک است. خدمات آپلا شامل تنظیم قرارداد، بررسی قرارداد، مشاوره حقوقی و امور دادرسی است. تیم ما از چند تن از دانشجویان حقوق دانشگاه تهران و منتور کسب و کارهای نوپا تشکیل شده است. همچنین، وکلای دادگستری حاذقی نیز آپلا را در مسیر هموارسازی مسائل حقوقی کسب و کارهای نوپا، همراهی می کنند.

شبکه‌های اجتماعی